Zasady wydawania świadectwa pracy obejmującego zatrudnienie w okresie 24 miesięcy

Nadrzędna kategoria: Baza wiedzy
Kategoria: Baza wiedzy / Kadry i płace

W przypadku pozostawania przez pracownika w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umów terminowych (okres próbny, czas określony, czas wykonywania określonej pracy) pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie takich umów zawartych w okresie 24 miesięcy, poczynając od zawarcia pierwszej z nich. Świadectwo należy wydać wraz z upływem terminu 24 miesięcy, jeżeli jednak rozwiązanie umowy lub jej wygaśnięcie przypada po upływie tego terminu wówczas świadectwo wydaje się w tym terminie. Pracownik ma również prawo żądać w każdym czasie wydania świadectwa pracy po zakończeniu każdej z umów terminowych o których mowa w niniejszym akapicie. Pracownik ma również prawo żądania wydania świadectwa pracy dotyczącego łącznego okresu zatrudnienia na podstawie takich umów. Pracodawca jest zobowiązany wydać świadectwo pracy w ciągu 7 dni od złożenia pisemnego wniosku pracownika. 

 

 

Zasady wydawania świadectw pracy do umów terminowych trwających w dniu wejścia w życie nowelizacji tj. w dniu 21 marca 2011 r..

W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z pracownikiem, z którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejną umowę o pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę, pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy, tylko na jego żądanie. W tym przypadku pracownik zgłasza pracodawcy żądanie wydania świadectwa pracy najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, w którym następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy.