Obsługa programu Płatnik
OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK – WARSZTATY KOMPUTEROWE
- Wprowadzenie do programu
- Obsługa rejestru Płatników – zakładanie kartotek, wprowadzanie i modyfikacja danych płatnika w rejestrze
- Zasady przygotowywania dokumentacji zgłoszeniowej płatnika składek:
- ZPA, ZFA – zgłoszenie płatnika (osoby prawnej, osoby fizycznej)
- ZBA – zgłoszenie dodatkowych rachunków bankowych
- ZAA – zgłoszenie dodatkowego miejsca prowadzenia działalności
- ZIPA – zmiana danych płatnika
- Obsługa rejestru ubezpieczonych – zakładanie kartotek, wprowadzanie danych ubezpieczonych, modyfikacja danych w rejestrze.
- Przygotowanie dokumentów zgłoszeniowych ubezpieczonych:
- Zgłoszenia ZUA, ZZA - zgłoszenia ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego)
- Zgłoszenia ZCNA – zgłoszenie i wyrejestrowanie członka rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego
- ZWUA – wyrejestrowanie ubezpieczonego z ubezpieczeń ZUS
- ZIUA – zmiana danych ubezpieczonych
- Import dokumentów w programie Płatnik
- Dokumenty specjalne – zasady przygotowania, wypełniania i przekazywania do ZUS:
- ZUS OSW
- ZUS RIA
- ZUS IWA
- Dokumentacja rozliczeniowa
- Imienne raporty rozliczeniowe RCA, RZA
- RSA – raport przerw w opłacaniu składek
- RPA – raport imienny za osobę ubezpieczoną, składany w szczególnych przypadkach
- Deklaracja zbiorcza DRA
- Wysyłanie dokumentów za pośrednictwem programu Płatnik