Obsługa programu Płatnik


 OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK – WARSZTATY KOMPUTEROWE

  1. Wprowadzenie do programu
  2. Obsługa rejestru Płatników – zakładanie kartotek, wprowadzanie i modyfikacja danych płatnika w rejestrze
  3. Zasady przygotowywania dokumentacji zgłoszeniowej płatnika składek:
    • ZPA, ZFA – zgłoszenie płatnika (osoby prawnej, osoby fizycznej)
    • ZBA – zgłoszenie dodatkowych rachunków bankowych
    • ZAA – zgłoszenie dodatkowego miejsca prowadzenia działalności
    • ZIPA – zmiana danych płatnika
  4. Obsługa rejestru ubezpieczonych – zakładanie kartotek, wprowadzanie danych ubezpieczonych, modyfikacja danych w rejestrze.
  5. Przygotowanie dokumentów zgłoszeniowych ubezpieczonych:
    • Zgłoszenia ZUA, ZZA - zgłoszenia ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego)
    • Zgłoszenia ZCNA – zgłoszenie i wyrejestrowanie członka rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego
    • ZWUA – wyrejestrowanie ubezpieczonego z ubezpieczeń ZUS
    • ZIUA – zmiana danych ubezpieczonych
  6. Import dokumentów w programie Płatnik
  7. Dokumenty specjalne – zasady przygotowania, wypełniania i przekazywania do ZUS:
    • ZUS OSW
    • ZUS RIA
    • ZUS IWA
  8. Dokumentacja rozliczeniowa
    • Imienne raporty rozliczeniowe RCA, RZA
    • RSA – raport przerw w opłacaniu składek
    • RPA – raport imienny za osobę ubezpieczoną, składany w szczególnych przypadkach
    • Deklaracja zbiorcza DRA
  9. Wysyłanie dokumentów za pośrednictwem programu Płatnik

< Wróć do listy kursów